تغذیه در قرن پردازش داده ها

وقتی به سیاق اجدادمان در عهد پارینه سنگی، که برای بقا در جنگل می دویدند، سنگین تغذیه می کنیم ولی فعالیت روزانه مان را محدود کرده ایم به شیوه زندگی در قرن پردازش داده ها، اضافه وزن معضلی از زندگی ما می شود. برای خلاصی از این پارادوکس باید به تکنولوژی متوسل شویم که یادآوری کند ما در فضای مجازی می دویم و تحرکمان به اندازه نیاکان ما نیست در نتیجه تغذیه مان هم باید در حد همان فضای مجازی باقی بماند.

با توجه به این که تاثیر رژیم غذایی در کاهش وزن بسیار بیشتر از تاثیر ورزش بر روی چربی سوزی و تناسب اندام است لذا اهمیت کنترل کالری دریافتی اهمیتی دو چندان می یابد. به همین علت است که توجه زیادی به اپلیکیشن های کالری شمار جلب شده است.

از بهترین اپلیکیشن های ایرانی در این زمینه، می توان به زیره، کرفس و مانکن اشاره کرد.

اپلیکیشن کرفس که نام آشناترین در این زمینه است، در کنار ارائه رژیم غذایی و برنامه ورزشی، دستور پخت غذاهای رژیمی را هم ارائه می دهد. با توجه به اینکه رژیم کرفس چنگی به دل نمی زند، پیشنهاد می شود اشتراک آن را بدون رژیم دریافت کنید.

در این بین مانکن برنامه ورزشی ارئه نمی دهد اما منوی ساده، چالش های رایگان و هزینه اشتراک نسبتا پایین آن باعث محبوبیت این اپلیکیشین است.

اپلیکیشن زیره که زیر نظر تیم تغذیه دکتر کرمانی اداره می شود از دو نرم افزار قبلی جامع تر و دارای دو منوی رژیم گیاهخوری و رژیم سفره است. از امتیازات ویژه زیره داشتن منوی ویژه مادران شیرده و رژیم قابل جایگزینی مطابق با سفره خانواده است که کار را برای کاربر بسیار راحت تر کرده است.

می توانید از اپلیکیشن های فوق بدون تهیه اشتراک استفاده کنید. بخش هایی از هر سه اپلیکیشن به صورت رایگان قابل استفاده است و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خواهد گذاشت. اما اگر قصد تهیه اشتراک جهت هدف گذاری و کاهش وزن را دارید پیشنهاد من نرم افزار زیره است.

ضمن اینکه توصیه می کنم ابتدا هر سه نرم افزار را نصب کنید و با منوی آنها کار کنید و ببینید کار با کدام یک برای شما راحت تر است فراموش نکنید شما قرار است چند ماه با این اپلیکیشن بدوید !!

 

آدرس کانال تلگرام من

@toobavatankhah

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط