تست آنلاین تنبلی

چند بار تاکنون خودتان را تنبل خطاب کرده اید و حس بی لیاقتی  تمام وجودتان را فرا گرفته است ؟ چون بارها تلاش کرده اید و موفق نشده اید با زدن برچسب بی عرضگی روحتان را زخمی و سعی در فراموش کردن خواسته های قلبی خود دارید؟ به دلیل سستی و کاهلی بی خیال آرزوها و اهدافتان می شوید؟

قبل از اینکه تست تنبلی را انجام بدهید لطفا ابتدا سوالات زیر را پاسخ بدهید:

۱- آیا هدف شما واقع بینانه بوده ؟

۲-آیا زمان رسیدن به هدفتان را اصولی ارزیابی کرده بودید؟

نیازی نیست به سوالات بیشتر بپردازیم همین دو سوال هم کافی است تا متوجه شوید اشتباه از برنامه ریزی غیر اصولی شما بوده. چند هدف بزرگ را انتخاب می کنید یک برنامه ریزی عجیب غریب و فشرده طراحی می کنید حداکثر یک هفته بعد کله پا می شوید و فریاد اندوه تان بالا می رود که من تنبل هستم من نمی توانم من زود خسته می شوم … کمی صبر کنید شما تنبل نیستید فقط کمی بیش از اندازه ایده آل گرا هستید و از خودتان خیلی بیشتر از توانایی هایتان انتظار دارید. همه ما انرژی محدودی داریم و باید سعی کنیم از این انرژی به صورت بهینه استفاده کنیم. سر کار می روید بچه داری می کنید به امورات منزل می رسید مراقب پدر و مادر مسن خود هستید و… همه این موارد بخشی از انرژی شما را می گیرند ضمن اینکه شما زمان محدودی را برای اختصاص دادن به خود دارید اما در همین زمان محدود و با انرژی که به علت کارهای روزمره در حال اتمام هست قصد دارید تمام اهداف خرکی تان را پیش ببرید . ادامه تحصیل بدهید زبان انگلیسی تان را فول کنید نویسنده معروفی بشوید ده کیلو وزن کم کنید شغل دومی با درامد کذایی پیدا کنید کلاس پیانو بروید و با روزی چند ساعت کتاب خواندن به سرانه مطالعه کشور هم کمک کنید و …. ! ترمز کنید دوست عزیز مغز شما تا همین جا هم هنگ کرده و بالا نمی آید. خودتان را کدام موجود افسانه ای در اساطیر باستان تصور کرده اید؟

ابتدا سعی کنید اولویت بندی را یاد بگیرید . کمی با خودتان کلنجار بروید و تا وقتی که اهدافتان را اولویت بندی نکرده اید سراغ برنامه ریزی نروید. برای ذهنتان تشریع کنید وقتی که به هدف اولتان نزدیک شدید با یک برنامه ریزی اصولی وقت بیشتری به هدف دوم خود اختصاص می دهید و هدف اولتان را با گذاشتن زمان کمتری روی آن پیش خواهید برد.

اولین هدفی که انتخاب کرده اید خرد کنید به معنی اینکه گامهای کوچکی طراحی کنید و به سمت آن بروید مثلا از هفته ای نیم کیلو کاهش وزن شروع کنید و با موفقیت کوچکتان بارها به خود بگویید معرکه هستید. از روزی بیست دقیقه زبان خواندن شروع کنید و از پیشرفت آهسته خود لذت ببرید. کم کم اعتماد به نفس خود را احیا می کنید و با برداشتن گامهای محکم تر به اهدافتان می رسید.

با اطمینان میگویم نتیجه تست آنلاین تنبلی شما منفی بود!

 

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط