چند سطر اول لوسی فولی

اگر به خواندن رمان های جنایی علاقه مند هستید احتمالا در سالهای اخیر اسم لوسی فولی را شنیده اید. روایت رمان های معمایی خانم فولی از زبان شخصیت های مختلف داستانش بیان می شوند و غافلگیری های خاص این نویسنده در بخش پایانی از مشخصات برجسته قلم اوست. چند سطر اول آثار این نویسنده را از انتشارات نون و ترجمه خانم محدثه احمدی با هم بررسی می کنیم .

 

مهمانی شکار

همه دعوت اند. همه مظنون اند. در میان برف و بوران مردی به سمتم می آید. از دور و از میان پرده سفید برف، به زحمت به انسان می خورد. او شبیه یک سایه است.

فهرست مهمانان

برق  می رود. در یک چشم به هم زدن، همه جا تاریک می شود.گروه موسیقی دست از نواختن می کشد. داخل خیمه، مهمانان جیغ می کشند و به یکدیگر می چسبند.

آپارتمان پاریس

انگشتانش بالای صفحه کلید می ماند. باید همه را بنویسد. این داستان معروفش می کند. بن سیگار دیگری آتش می زند.یک ژیتان.خیلی زود باید از اینجا برود. بیش از حد اینجا مانده است.

اگر قرار بر انتخاب و خرید یک کتاب از آثار لوسی فولی را داشته باشید با توجه به چند سطر اول که خواندید کدام یک را انتخاب می کنید؟ تاکید می کنم اگر قصدنویسنده شدن را دارید قدرت خط های اول داستان را دست کم نگیرید تا بتوانید مخاطب را جادو کنید.

مهمانی شکار: اولین رمان این نویسنده است و با استقبال خیلی خوب خوانندگان در صدر آثار پرمخاطب ساندی تایمز قرار گرفت. این رمان درباره گروهی از دوستان است که برای تعطیلات کریسمس در یک مکان دور افتاده در ارتفاعات اسکاتلند دور هم جمع می شوند. خشم و کینه های قدیمی که در دل افراد است باعث پاره شدن این ریسمان رفاقت می شود.یک نفر کشته می شود، کلیه راههای ارتباطی قطع شده اند و یک قاتل در جمع آنهاست…

فهرست مهمانان: دومین رمان جنایی خانم فولی در لیست پرفروش های نیویورک تایمز قرار گرفته است .جشن عروسی یک زوج در جزیره ای دور افتاده در بین حسادت ها و کینه های مهمانان و دوستان قدیمی آغاز می شود. با شروع طوفان در ابتدای مراسم جسدی پیدا می شود…

آپارتمان پاریس: دختری به نام جس به علت زد و خورد با کارفرمایش از پلیس فراری است به منزل برادرش در پاریس می رسد. بن در آپارتمان نیست در حالی که تنها چند دقیقه قبل از رسیدن جس، آنها با هم تلفنی صحبت کرده اند. جس به زبان فرانسه تسلط ندارد و تنها و بی پول باید به دنبال برادر ناتنی اش بگردد . او متوجه رفتار مشکوک همسایه های برادرش و معماری عحیب این خانه می شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط