سیاهچاله ای به نام اینستاگرام

سکانسی از یک فیلم سینمایی درباره نوجوانی که می توانست وارد یک تابلوهای نقاشی شود و در آنها زندگی کند در ذهنم است.درباره این فیلم که متاسفانه با گذشت زمان نامش هم در خاطرم نمانده قصد نوشتن ندارم .می خواهم درباره زمانی که از دست می دهیم بنویسم. زمانی که نمی دانیم صرف زندگی در کدام عکس ها و نقاشی ها کرده ایم.

اینستاگرام تبدیل به سیاهچاله ای در فضای مجازی شده و زمان افراد را می بلعد. تکنیک این نرم افزار بسیار ساده است هر آنچه را که شما دوست داشته باشید به خوردتان می دهد و اسم آن را گذاشته الگوریتم جدید . یک لایک یا کامنت در زیر پستی که آن را دوست دارید باعث می شود ده ها و صد ها عکس مشابه آن را برای شما بالا بیاورد و مخاطب کنجکاو و علاقمند را دنبال خود بکشد تا لایک بزند و بزند تا زمانی که شارژ تلفن همراهش تمام شود و نگاهش به ساعت بیافتد و بگوید اوه !

زندگی لاکچری، غذاهای عجیب، مانکن ها، سوپراستارها، فیلم، موزیک، خبر و … هر آنچه که تصور کنید در اینستاگرام هست غیر از زندگی ! شما زندگی دیگران را می بینید که متعلق به شما نیست. مناظر جذاب طبیعتی که هرگز نمی توانید در آن نفس بکشید شما را جادو می کنند. سوپرمدل ها اعتماد به نفس شما را کم می کنند و حاشیه های سینما شما را چنان به دنبال خود می کشند که باید مانند یک کارآگاه حرفه ای آنها را تعقیب کنید. دست آخر بلاگرها و سایرین با لایک و کامنت شما تبلیغات می گیرند و به سفرهای لاکچری تر می روند و در طبیعتی که شما هیچ گاه نخواهید دید، خوش می گذرانند و شما همچنان با گردنی که درد میکند سرتان روی گوشی خم است و تند تند لایک می زنید و غافل از این هستید که اینستاگرام مثل یک سیاهچاله شما را بلعیده و در خود فرو می کشد

حالا کمی درباره راههای بیرون آمدن از چاله گرام صحبت می کنیم:

۱-سعی کنید از فضاهای آموزشی اینستاگرام استفاده کنید مثلا آموزش زبان یا سایر کلاس های آنلاین

۲-عکسهای بلاگرها و سوپرمدل ها و … لایک نزنید تا کم کم توسط اکسپلور چاله گرام برای شما نشان داده نشوند

۳-خرید اینترنتی خود را محدود به زمان خاصی بکنید مثلا ۱۵ دقیقه برای خرید اینترنتی خود وقت بگذارید و اگر در آن زمان موفق به انتخاب جنس مورد نظر خود نشدید حدود ۱۰ دقیقه را تلفن را کنار بگذارید و به کار دیگری خود را مشغول کنید و سپس پیگیر ادامه سفارش خود شوید

۴-پیج هایی که به حواشی می پردازند را بلاک کنید تا اینستاگرام متوجه شود به پیج های بی محتوا علاقه ای ندارید

۵-خود را متعهد و ملزم کنید که از ساعت ۷ شب به بعد در چاله گرام پرسه نخواهید زد

۶- کارهایی برای زمان بیکاری خود پیدا کنید . حتما شما هم اذغان خواهید کرد که ۹۰ درصد مواقع از سر بیکاری وارد اینستاگرام شده اید. پس برای بی کاری های خود کاری پیدا کنید.

۷-استفاده از شارژر تلفن را محدود کنید مثلا روزی حداکثر دوبار تلفن خود را شارژ کنید.

۸-تلاش کنید در زمان حال زندگی کنید. برای خودتان زندگی کنید و از امکانات هرچند اندک خود لذت ببرید. اگر زندگی فعلی شما مطابق میلتان نیست، تلاش کنید زندگی رویائی خود را بسازید . رویاهای زندگی شما با ایستاگرام گردی ایجاد نخواهد شد.

۹-بارها و بارها با خود تکرار کنید که با ارزش ترین دارایی شما زمان و عمر شماست.

۱۰-اجازه ندهید چاله گرام عمر و زمان شما را ببلعد

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط