چند سطر اول هارلن کوبن

 

هارلن کوبن آمریکایی، نخستین نویسنده ای است که سه جایزه ادگار، شیمس و آنتونی را از آن خود کرده است. رمان های کوبن به ۴۳ زبان زنده دنیا ترجمه شده اند و در کشورهای مختلف رتبه یک پر فروش ها را از آن خود کرده اند.

هارلن کوبن نویسنده سرشناسی در ژانر مرموز و تریلر است و اولین شخصی است که از او برای نوشتن داستان در نیویورک تایمز دعوت شده است.در آخرین پاراگراف و خط های داستان های کوبن، با حوادث بزرگ و حیرت آور، شوکه می شوید. به بررسی سطرهای اول سه کتاب از آثار او با ترجمه محدثه احمدی از انتشارات آموت می پردازیم تا شروع معماهای کوبن را مطالعه کنیم.

 

جنگل

پدرم را با بیلی در دستش می بینم. اشک از چشمانش جاری است. ضجه ای دردناک و عمیق مسیر سینه تا گلویش را طی می کند. بیل را بر می دارد و به زمین حمله ور می شود.من ۱۸ ساله هستم و این شفاف ترین خاطره من از پدرم است. او در جنگل با آن بیل. نمی داند دارم تماشایش می کنم…

 

رنگ عدالت

این ضربه قهرمان را مشخص می کند. توپ آرام به سمت سبد می رود. برای من مهم نیست. بقیه حضار در استادیوم با دهان باز به توپ زل می زنند. من نه. من به آن سوی زمین خیره می شوم به او.

فرار کن

سایمون روی نیمکتی در سنترال پارک نشسته بود که حس کرد قلبش هزار تکه شد. البته کسی پیش بینی این اتفاق را نمی کرد. حداقل تا زمانی که مشت ها به هوا رفت و دو گردشگر فنلاندی شروع به جیغ و داد کردند و نه گردشکر دیگر با ملیت های مختلف، با گوشی هایشان از تمام این ماجرای وحشتناک فیلم گرفتند.

حتمن شما هم موافق هستید کتاب جنگل شروع بسیار قدرتمندی دارد. فصل اول رنگ عدالت کمی ضعیف تر از حد انتظار است ولی انتهای همین فصل با کلمه قتل به پایان می رسد. فرار کن کوبن در صفحه آخر به نکته ای اشاره می کند که در تمام طول داستان شما به آن توجه نداشتید. بدون هیچ تردیدی بهترین کتاب هارلن کوبن جنگل است. در جنگل برادری به دنبال خواهر و در فرار کن پدری به دنبال دخترش است در حالی که در رنگ عدالت جوان ثروتمند و خوشگذرانی به دنبال راز خانوادگیشان است. تصمیم با شماست با کوبن به دنبال کدام ماجرا خواهید رفت؟

 

پیوست :

جایزه شیمس هر ساله از سوی نویسندگان کارآگاهی آمریکا (PWA) برای بهترین رمان و داستان کوتاه کارآگاهی اعطا می‌شود.

جایزه ادگار آلن پو یا ادگارز جایزه ایست که هرساله توسط انجمن نویسندگان رازگون آمریکا (Mystery Writers of America) به افتخار ادگار آلن پو به بهترین آثاری که در سال قبل در قالب رمان رازآلود، اثر غیر تخیلی، برنامه تلویزیونی ، فیلم یا تئاتر تولید یا منتشر شده اهدا می‌شود.

جایزه آنتونی یک افتخار ادبی برای نویسندگان ژانر مرموز است. در میان معتبرترین جوایز دنیای نویسندگان این ژانر، دریافت جایزه آنتونی منجر به موفقیت حرفه ای افراد زیادی شده‌است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط