مدهوش مصنوعی


مدهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به عنوان یک دانش جدید در سال ۱۹۶۵ میلادی ابداع شد. اما نگرانی‌ها با معرفی ChatGpt در سال ۲۰۲۲ به شدت اوج گرفت.

به خاطر می‌آورم یکی از دوستان می‌گفت به زودی حرفه فیلم‌نامه‌نویسی و اصولن فرد فیلمنامه‌نویس از صنعت سینما حذف خواهد شد. اطلاعات کلیدی مانند ژانر، سن شخصیت‌ها، لوکیشین و … به هوش مصنوعی داده می‌شود و از او می‌خواهند یک درام عاشقانه با مضمون خیانت بنویسد. اوایل خودم هم خیلی نگران بودم که قبل از این‌که نویسنده معروفی بشوم، یک چت جی جی فلان فلان شده‌ای جایگاهم را مصادره کرد.


اما یک استدلال رویاهایم را نجات داد. مگر آمدن دوربین‌های دیجیتال و پیشرفته، توانست جلو نقاش و نقاشی را بگیرد. مگر دوربین‌های چند مگاپیکسلی تلفن‌های هوشمند، توانستند هنر عکاسی و شغل عکاس را بی‌ارزش و کم‌رنگ کنند. مگر همین ماکروفر‌ها توانستند جانشین مامان‌ها در آشپزخانه شوند.

می‌خوام بگم این هوش مصنوعی، چت بی بی تی یا حالا هر چی که هست، زورش به ما نمی‌رسد. باید نقاشی، عکاسی، نویسنده‌ای و حتی مامانی باشد و ایده‌ای داشته باشد، برای یک منظره، یک تصویر، یک متن، یک غذا، تا این به اصطلاح هوش ساختگی بتواند در فرآیند تکمیل کار کمکی بکند.

   @toobavatankhah
toobavatankhah.ir

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط