حقیقت را بگویید

یکی از مهیج ترین کتاب هایی که در چند ماه اخیر خوانده ام، کتابی است با ترجمه بسیار خوب و روان فاطمه سیاه پوشان از انتشارات نون. هیچ کس اینجا حقیقت را نمیگوید اثر نویسنده کانادایی شاری لاپنا جزو بهترین های تریلر و معمایی سال ۲۰۲۳ گودریدرز هست و اینگونه شروع می شود:

ویلیام در سکوت نورا را به سمت ماشین پارک شده اش در بخش پشتی هتل مشایعت می کند. آنها هیچ وقت ماشینشان را جلوی هتل پارک نمی کنند چون ممکن است شناسایی شوند هیچ وقت کسی متوجه نمی شود که آنها اینجا بوده اند…

شاری لاپنا ناپدید شدن یک دختر کوچک را با مهارت تمام به پیرنگ خیانت و عشق ممنوعه پیوند داده به طوری که تمامی اهالی استنهوپ در مظان اتهام قرار می گیرند بازجوئی و تبرئه می شوند و تنها چند ساعت بعد مجددا باید برای پاره ای از توضیحات و رفع اتهام به اداره پلیس مراجعه کنند. حتی برای ثانیه ای هم از جوش و خروش کتاب کاسته نمی شود و خواننده در پایان هر فصل با زاویه دید جدیدی که نویسنده به او می دهد با هیجان بیشتری کتاب را ورق می زند. ولی بزرگ ترین شوک برای مادر دخترک خردسال داستان است که تنها در چند سطر آخر با واقعیت وحشتناک وجودی دخترش مواجهه می شود.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط