چالش شماره ۵ لاغری

فراموشی مزه ها

چندی قبل در یک دورهمی خانوادگی جمع بودیم و برعکس محفل آقایان که حسابی درگیر اخبار روز و نوسانات بازار ارز بودند، گفتگوی خانم ها بیشتر حول محور، گله و گلایه از اضافه وزن بود. آن شب یکی از خانم ها یک مطلبی را گفت که به نظرم خیلی جالب آمد. این دوست ما تعریف می کرد که غذای مورد علاقه همسرشون آلبالو پلو هست ولی حتی در اوج گرسنگی هم ایشون همون یک کفگیر رو بیشتر نمی خورند. یعنی غذا چه آلبالو پلو باشد چه پلوی ساده تاثیری در حجم غذای همسرشون ندارد. این مطلب از این نظر توجهم را جلب کرد چون به شخصه هر وقت غذای مورد علاقه خودم سر سفره باشد فکر می کنم جایی تعهد محضری داده ام که حتما باید دو یا سه برابر بیشتر بخورم.

آن شب به ذهنم رسید که امتحان این چالش چقدر می تواند جذاب باشد. اینکه با خودمان تمرین و تکرار کنیم که وعده های غذایی فقط باید انرژی لازم را برای فعالیت های روزانه ما تامین کنند همین و بس ! چه خوب می شود اگر این ذهنیت خوشمزگی رو از ذهنمون به طور کلی پاک کنیم. و به غذاها به عنوان خوشمزه ها نگاه نکنیم.

و به طور کلی فراموش کنیم که غذای مورد علاقمون چی هست و چقدر دوستش داریم. در این چالش تلاش می کنیم که فقط انرژی غذا رو در نظر بگیریم بدون آلبالوهای خوشمزه اش .

ادامه دارد …

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط