قورباغه ات را نگاه کن !

به احتمال زیاد کتاب قورباغه را قورت بده را خوانده اید و یا درباره آن شنیده اید . کتابهای مشابه این کتاب هم در بازار موجود است و نکته کلیدی و کاربردی آنها در این مهم خلاصه می شود، کاری که برای شما سخت تر هست و انجام دادنش اهمیت بیشتری دارد را در ابتدای روز و به عنوان اولین اولویت انجام دهید…

البته کارهایی در زندگی ما هستند که باید به صورت روتین انجام بدهیم اما در رسیدن ما به هدف نه تنها تاثیری ندارند بلکه زمان زیادی از ما می گیرند و در ناخودآگاه ما به کاری اعصاب خورد کن تبدیل شده اند به نظر من این قبیل کارها خیلی قورباغه تر هستند.

مثلا من از ظرف شستن و مرتب کردن آشپزخانه بی نهایت فراری هستم . قریب یک ساعت زمان مفید را از من می گیرد و دست آخر نتیجه مطلوب به دست آمده هم در چند ساعت آینده به کل از بین خواهد رفت. در مقابل گوش دادن به پادکست از کارهای مورد علاقه ام است بنابراین تصمیم گرفتم این دو تا کار را با هم انجام بدهم یعنی کاری که مثل قورباغه زندگی من بود (امورات آشپزخانه) و تفریح مورد علاقه ام را میکس کردم. با این روال بعد از مرتب کردن آشپزخانه با عصبانیت به تمیزی مطبخ خیره نمی شدم و نمی گفتم “تو یک ساعت از وقتم را گرفتی” !

کم کم این نکته را در زمینه های دیگر زندگی ام هم وارد کردم . مثلا به جای اینکه بنشینم و سریال ببینم و احیانا در کنارش تنقلات بخورم تماشای سریال را با دویدن روی تردمیل ترکیب کردم !

کار زیاد سختی نیست . باید یکم زمان بگذارید ببینید قورباغه زندگی شما چیست که باید به صورت روتین انجام بدهید بعد با یک کار که دوست دارید و زمان انجام دادنش را ندارید هم زمانش کنید تا از این هم زمانی لذت ببرید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط