کاهش وزن بدون ترازو

اگر جزو افرادی هستید که سال ها با چندین کیلو اضافه وزن زندگی کرده اید و کاهش وزن دغدغه همیشگی شماست حتما در گوشه اتاق یک ترازو دارید که بارها هنگامی که روی آن ایستاده اید جوری جرمتان را نشان داده که با دلخوری از آن پایین آمده و مجدد روی آن رفته اید و با شک به عددی که نشان داده خیره شده اید ! دست آخر هم به این نتیجه رسیده اید که یا ترازو خراب است یا شما هر چقدر تلاش می کنید این ترازو حالی اش نمی شود !

به احتمال زیاد بعد از چند روز زمانی که حسابی از خجالت خوراکی های داخل یخچال در آمدید به خودتان قول می دهید که از شنبه بعد حتما رژیم و ورزش را شروع خواهید کرد و ته دلتان هم به خودتان می گویید باید یک ترازو بخرید چون ترازوی قبلی تان خراب است !

اولین قدم برای کاهش وزن بی توجهی به این همراه همیشگی تان هست چه دیجیتال باشد چه عقربه ای ! فراموش نکنید شما کاهش وزن را در مرحله نخست برای سلامت خود باید انجام دهید بنابراین قرار نیست با وزن کشی های بی مورد روان خود را فرسوده و ناامید کنید ضمن اینکه کاهش وزن در زمان کوتاه تهدید کننده سلامت شماست !

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

هر یک کیلو کاهش وزن در صورتی رخ می دهد که شما ۷۰۰۰ کالری کمتر از نیاز بدن به آن انرژی رسانده باشید ! دو روش هم بیشتر برای ایجاد این عدد جادویی وجود ندارد یکی ورزش و دیگری رژیم . بدن شما با توجه به سن ، جنسیت و میزان فعالیت شما به میزانی انرژی برای ادامه بقا نیاز دارد. شما باید با رژیم مناسب کمی کمتر از نیاز به بدنتان سوخت برسانید و با ورزش کمی از سوختی هم که به جسمتان رسانده اید بسوزانید ! فرض کنید بدن شما به ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارد و شما با رژیم حدود ۱۷۰۰ کالری تغدیه داشته اید و با یک ساعت پیاده روی هم ۴۰۰ کالری سوزانده اید . یعنی ۷۰۰ کالری کمتر از نیاز بدنتان مصرفی داشتید که یک حالت ایده آل هست با این حساب ۱۰ روز که به همین منوال تمرین و تغذیه داشته باشید یک کیلو کم خواهید کرد و با توجه به تلاشتان احتمالا زیاد هم از عدد یک راضی نخواهید بود !

حال تصور کنید شما روز سوم یا چهارم به علت تعجیل در اینکه رژیم یا ورزشتان چقدر موثر بوده با خوشحالی به سمت ترازو می پرید و ترازو هم در جواب ضد حال تحویلتان می دهد !

بنابراین صبور باشید به بدنتان زمان بدهید تا ابتدا سلامتی اش را حفظ کند. کاهش وزن هم در طی زمان به دست خواهد آمد.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط